Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.Nohrlund.dk.

Bemærk: Der gælder særlige vilkår ved køb af abonnementer på smagekasse. Disse vilkår er fremhævet nedenfor.

Siden ejes og drives af:

Royal Unibrew A/S
Att: Nohrlund Webshop
CVR-nr. 41956712
Faxe Allé 1
4640 Faxe
Tlf. 56 77 17 00
kundeservice@nohrlund.com

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Visa, Visa-electron, Mastercard, Mastercard Debet, Mobilepay.

Ved betaling med Visa Electron, Mastercard Debet, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvor der er tale om specialfremstillede varer, kan betalingen trækkes før afsendelse. I så fald vil det fremgå af produktsiden.

Alderskrav

Nohrlund.dk overholder den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Der gælder derfor følgende aldersgrænser ved handel på Nohrlund.dk:

  • Kunder skal være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,5% eller for at tegne et abonnement
  • Kunder skal være minimum 16 år for at købe alkohol over 1,2%

Nohrlund.dk forbeholder sig retten til at kræve billeddokumentation fra kunden inden ordren behandles.

Ikke afhentede forsendelser/nægtet modtagelse

Hvis din fortrydelsesret er udløbet (se herom nedenfor) og du nægter modtagelse eller ikke afhenter varen i pakkeshop, skal du betale for varen. Det kan f.eks. være, hvis du ikke længere har fortrydelsesret på et abonnement. Er vareren returneret, vil du blive opkrævet fragtomkostninger for at få varen fremsendt igen.

Hvis din fortrydelsesret ikke er udløbet (se herom nedenfor) og du nægter modtagelse eller ikke afhenter varen i pakkeshop indenfor anført frist, forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til vores faktiske fragtomkostninger i forbindelse med returnering af forsendelsen. Beløbet vil blive fratrukket når ordren returneres.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark.

Varerne leveres 1-3 hverdage efter din bestilling.  Ved undtagelser nævnes det på den enkelte produktside. Se mere under de enkelte varer. Vi tager forbehold for midlertidigt udsolgte varer.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Bring med omdeling, Bring Erhverv og Bring Pakkeshop.

Ved køb over 549,- tilbydes gratis fragt til Bring Pakkeshop.

Du kan se vores leveringspriser her: https://www.nohrlund.dk/pages/fragt-og-returnering.

Vi forbeholder os dog retten til at sende varerne via andre kanaler/fragtmænd, forudsat at leveringstidspunkt og -sted matcher den af dig valgte leveringsmetode.

Fortrydelsesret

Vi yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For abonnementer udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du (dog ikke transportøren) får den første vare under dit abonnement i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan ikke fortryde dit køb, hvis du har brudt forseglingen (åbnet drikkevarer), eller hvis du har åbnet en eller flere drikkevarer i en smagekasse. 

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Royal Unibrew, Att: Nohrlund Webshop, Faxe Allé 1, 4640 Faxe, tlf. 56 77 17 00, kundeservice@nohrlund.com.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til 

Skanlog A/S
Att: Nohrlund Webshop
Broenge 10
2635 Ishøj

Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Ved køb af Fustage og tilhørende udlån af Cocktailpumper, skal returnering ske til: Nohrlund ApS, Jernholmen 45, 2650 Hvidovre.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere, end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Du kan ikke returnere drikkevarer, der har været åbnet.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på dine varer, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.

Der kan være tilfælde hvor vi har brug for at få tilsendt det produkt du reklamerer over inkl. Emballagen, så vi kan undersøge det nærmere, og evt. videresende det til vores leverandør. Du bedes derfor gemme produktet inkl. Emballagen, indtil du har været i dialog med vores kundeservice. Skulle vi have behov for at få produktet returneret, afholdes udgifter til transporten af os.

Ved produkter der ikke er drikkervarer, finder købelovens mangelsregler anvendelse. Du har derfor 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få produktet repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er kun gældende, såfremt der er tale om en berettiget reklamation, og hvis manglen ved produktet ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på produktet. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller manglen ved produktet.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Mæglingsteamet via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis ikke det lykkedes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævntet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet. 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@nohrlund.com.

Privatlivspolitik

Du kan læse vores privatlivspolitik her: www.nohrlund.dk/pages/privatlivspolitik

Andre vilkår

Gavekort

Gavekort til www.nohrlund.dk er gyldige i 3 år fra udstedelsesdato.

En eventuel restværdi kan udbetales mod et gebyr på 25 DKK.

Såfremt gavekortet ikke er anvendt inden udløb, kan restbeløbet krævet udbetalt i op til et år efter udløbsdato. Herefter kan restbeløbet ikke kræves udbetalt.

Ønskes et evt. restbeløb udbetalt, skal kundeservice kontaktes på enten mail eller telefon.

Håndtering af pantflasker

Vi tager gerne dine flasker retur og de kan sendes til vores lager:

Prime Cargo
Att: Nohrlund Webshop
Arnfredsvej 6
6600 Vejen

Såfremt du ønsker at sende dine flasker retur, skal du kontakte vores kundeservice inden afsendelse.

Vi modtager kun flasker der er pantmærket. Flaskerne skal være pakket forsvarligt og være helt tomme. I hver kasse, skal der være en seddel med dit navn, adresse, telefonnummer, email adresse og kontonummer.

Når kasserne kommer til vores lager, vil produkterne blive talt op, og beløbet bliver efterfølgende overført til din konto. Der kan gå op til 14 hverdage før beløbet er overført til din konto.

Ved brug af denne serviceydelse kræves et gebyr på 30 øre pr. enhed.

Betingelser for lån af Cocktail-pumper 

Ved køb af cocktailfustager (fx i ‘Sommerpakken’) inkluderes én cocktail-pumpe pr. cocktail variant. Cocktail-pumperne låner du direkte af Nohrlund ApS (Nohrlund) i perioden fra du modtager din bestilling og indtil tre(3) dage efter den dato, du har oplyst ved bestillingen.

Nohrlund udbetaler ikke erstatning i tilfælde af fejl og mangler ved cocktail-pumperne, eller leveringssvigt.

OBS! Der må IKKE påklæbes tape, lim eller lignende på vores effekter. Udlån til tredjepart er ikke tilladt.

Anvisninger vedr. brug for de lejede effekter skal til enhver tid overholdes. I tilfælde af tyveri og enhver skade på det lejede udstyr som følge af brand, hærværk, egen transport, fejlbetjening fobeholder Nohrlund sig at kræve erstatning for skaden.

Cocktail-pumperne skal returneres  til Nohrlundinden udløbet af låneperioden (senest 3 dage efter din oplyste dato for festen).

Sådan gør du:

  • Læg cocktail-pumpe tilbage i kassen du modtog varerne i (det er valgfrit at sende fustagen retur, men bliver værdsat af både miljøet og os, da vi kan genanvende materialet).
  • Påsæt den medfølgende returlabel og forsegl kassen.
  • Aflever pakken i nærmeste GLS Pakkeshop – find den nærmeste her:http://pakkeshop.pakke.dk.

Når vi modtager Cocktail-pumperne kontrolleres cocktail-pumpen. Nohrlund forbeholder sig ret at bruge tre(3) hverdage til at efterse udstyret for fejl og mangler.

Modtager vi ikke cocktail-pumperne retur opkræves det fulde beløb for cocktail-pumperne.

 

Ved bestilling af Cocktails N' Dining - Social Dining Billetter   

 

Ved køb af billetter til Cocktails n’ Dining - Social Dining binder du dig til den dato din reservation pålæggende dato.

Aflysninger af reservationer skal ske senest 5 hverdage før det pålæggende social dining afholdes inden kl. 12 PM. Dette skal ske direkte til  Cocktail@nohrlund.com eller på vores kundetelefon +45 31 40 40 13 tryk 1 . Aflyser du senere end dette vil betalingen ikke blive refunderet.

Vi forbeholder os retten til at aflyse det oplæggene social dining, hvis færre end 30 gæster har booket til den pågældende dato af social dining. Kan vi aflyse med senest med 5 hverdages varsel. Ved aflysning vil du blive tilbudt en anden dato eller refusion af det fulde beløb.

Standardfortrydelsesformular 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende):

Til Royal Unibrew, Att: Nohrlund Webshop, Faxe Allé 1, 4640 Faxe, kundeservice@nohrlund.com:

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges